Peale uuringute, ekspertiisi ning projekti koostamist alustati lammutustöödega. Esimeses etapis sai lammutatud katus, millel oli katteks 5-8 kihti tõrvapappi ja ruberoidi. Kõige alumine kiht koosnes kohati laastukatuse jäänustest. Järgnevalt lammutati ilmselt nõukogude ajal ehitatud vaheseinad, mis jagasid endised toad imepisikesteks ruumideks. Nimetatud tööde tulemusena sai prügimäele viia ca 15 veoauto koormatäit prahti.
Konstruktsioonide koormusest vabastamiseks sai esimese korruse laelt kõrvaldatud soojustuskiht, mis koosnes samblast, liivast ja savist. Kuna maja oli aegade jooksul jäänud maa sisse, siis sai see välja kaevatud ja teisaldatud 30–70 cm paksune pinnasekiht. Avanes vundament ning saadi ülevaade selle seisukorrast. Järgnes vundamendi tugevdamine, mille tulemusena jäeti osaliselt nähtavale vana pae- ja raudkivist vundamendt, mis puhastati ja vuugiti.
Hoone välisfassaadi renoveerimise käigus eemaldati tugevalt kahjustunud voodrilauad ning taaskasutati võimalikult palju vana materjali. Originaal voodrilauaga kaeti peafassaad ning ülejäänud seinad kaeti samaväärse uue voodrilauaga. Seinte renoveerimise käigus asendati mitmeid palgiridu nii vundamendi pealt kui ka seinast. Kahjuks ei õnnestunud hankida vana palki, mida taaskasutada, siis kasutati uut männipalki. Hoovipoolne lõunasein mis oli nii amortiseerunud, et varises ise laiali, laoti ülesse.
Põrandad olid varasemalt osaliselt asendatud, kuid oli säilinud ka ca 30 cm laiusest lauast punnidega ühendatud algupärast põrandat. Põrandatalad olid suures osas mädanenud, kuid kasutuskõlblikud põrandalauad võeti lahti ning neid kasutati tubade lagede viimistluses.
Lisaks olid aastate jooksul kahjustunud laetalade ja sarikate otsad. Laetalade otsad suures osas asendati, kusjuures ühendamiseks on kasutati hollandi tappi, sepispolte ja klambreid. Samuti vahetati välja mädanenud sarikate otsad ning lisati uued sarikad katuse rihtimise lihtsustamiseks.
Puitelamu mantelkortsen oli suhteliselt hästi säilinud, kuid korstna väljaulatuvad osad olid lagunenud. Korstnapits lammutati katusepinnast 30–40cm allapoole ning laoti uuesti ülesse. Katusekattematerjalina kasutati pilpakatust, mis andis majale audentse ja kena välimuse.